Naszym celem projektowym było stworzenie funkcjonalnego, jasnego i przestrzennego biura, dopasowanego do potrzeb pracowników. Z jednej strony chcieliśmy uciec od typowych ‘open space’ów’ (by zapewnić możliwość cichej pracy w skupieniu), z drugiej strony nie chcieliśmy zamykać użytkowników w ciasnych pokoikach. Wiemy też, że najlepsze pomysły rodzą się w grupie, podczas relaksu, przerwy na kawę. Dlatego też chcieliśmy wspólnie z Inwestorem stworzyć miejsca i przestrzenie sprzyjające spotkaniom, pobudzające kreatywność. Nasze biuro posiada przestronną strefę dla klienta, kuchnię z częścią jadalnianą oraz obszerną strefę ‘lounge’ w centralnej części biura wraz z aneksem kuchennym na kawę czy herbatę. Obecnie badania prowadzone w przestrzeniach biurowych wykazują, że wprowadzanie roślinności zwiększa efektywność pracy nawet o 15%. Zieleń we wnętrzu to zbliżenie do warunków, jakie panują na zewnątrz budynku. Dlatego też w strefie lobby zagościł ogród wertykalny, czyli ściana pokryta żywą roślinnością, a kolor zielony został wprowadzony w elementach wykończenia. Dodatkowo we wnętrzu pojawiły się ‘krajobrazy widziane z okna pojazdu’ – kluczowe elementy nawiązujące do tematyki firmy, do drogi, transportu, przemieszczania się – Transinkasso – You must keep moving. Chcieliśmy uniknąć wąskich ciemnych korytarzy, dlatego wydzielenie pomieszczeń konferencji, czy pokoju menadżerskiego wykonane zostało ze szkła – prowadzi to do przenikania się przestrzeni i optycznie łączy funkcje zewnętrza i wnętrza. Przeszklenia walczą z granicami, jakie stawiają nam zwykłe ściany, a dodatkowe wykorzystanie zasłon daje możliwość wydzielenia wizualnego i dodaje intymności. Miejsca, gdzie jest możliwość zorganizowania zaplanowanych, oficjalnych zebrań to dwie sale konferencje – duża umożliwiająca zebranie całego biura w jednym pomieszczeniu oraz mała, która służy do spotkań w podgrupach. Aby spersonalizować przestrzeń samych pokoi biurowych, do pracy nad powstająca przestrzenią zostali zaangażowani pracownicy – wybrali ‘złote myśli’, które w formie przestrzennych napisów pojawiły się na ich ścianach, a także empirycznie dopasowali układy biurek do własnych potrzeb. Obecnie pokoje wciąż „podążają za potrzebami użytkowników” – sukcesywnie dodawane są kolejne elementy ułatwiające pracę w 3-4 osobowych grupach. Zadowolenie odbiorców to element, który najbardziej cieszy projektanta.